Een fysieke winkel en een webshop, waarom de combinatie het állerbeste is

fysieke winkel en webshop

Veel webshops hebben geen fysieke winkel. Maar veel fysieke winkels hebben wel een webshop. Beide categorieën kennen zijn voor en nadelen. Toch blijkt dat een combinatie van beiden zorgt voor de beste resultaten. Uit recent onderzoek is gebleken dat het aantal fysieke bezoekers in de winkelstraten de afgelopen jaren flink verminderd is. Daarom is het aan te raden om te gaan voor een combinatie van webshop & fysieke winkel. Hierbij kun je kiezen voor verschillende werkwijzen; Multi Channel of Omni Channel. Bij Omni Channel blijft de klantbeleving hetzelfde bij alle verschillende verkoopkanalen zoals een webshop of een fysieke winkel. Bij Multi Channel is de klantbeleving en bijvoorbeeld de prijs anders via verschillende kanalen. Waarom het hebben van een fysieke winkel en een webshop de beste combinatie is, zochten wij voor jou uit.

Voordelen van een webshop

Het hebben van een webshop kent natuurlijk ongekend veel voordelen. Zo kun je op deze manier mensen bereiken die verder weg wonen. Heb je geen hoge huurkosten voor een pand. Kun je een uitgebreid assortiment aanbieden, en ben je 24/7 ‘geopend’. Wanneer je ervoor kiest om in te zetten op online verkoop is het aan te raden om te zorgen voor een professionele webshop. Een webshop laten maken voor jouw bedrijf is dan ook zeker aan te raden. Het bouwen van een website is enorm complex en kost daarnaast ook nog eens veel tijd. Deze tijd en energie kun je beter in andere zaken steken. Laat het bouwen van een website maar aan de professionals over!

Voordelen van een fysieke winkel

Hoewel er voor het hebben van een webshop veel voordelen te benoemen zijn, is dit zeker ook zo voor een fysieke winkel. Wanneer mensen jouw winkel binnen stappen kunnen ze producten in het echt zien, voelen en uittesten. Zo zien ze meteen of de kwaliteit goed is en weten ze wat ze kopen. Daarnaast kunnen ze de items meteen mee naar huis nemen, geen wachttijd. En hoeven ze geen verzendkosten te betalen. Ook hoeven ze zich geen zorgen te maken over eventuele retourkosten en het ‘gedoe’ van het terugsturen van items. In de winkel zie je namelijk meteen of het product naar wens is. Last but not least, is een dagje shoppen ook nog eens een heel leuk uitje. Gezellig met een vriendin de stad in of juist even lekker alleen op pad. Er zijn genoeg voordelen van een fysieke winkel op te noemen!

Waarom kiezen voor beide

Wist je dat ongeveer de helft van de winkeliers een webshop én een fysieke winkel heeft? 34% heeft alleen een fysieke winkel, en de rest alleen een webshop. De allerbelangrijkste reden om te kiezen voor zowel een webshop als een fysieke winkel is natuurlijk; bereik! Waar je met een fysieke winkel alleen mensen uit de regio bereikt, bereik je met een webshop mensen door het hele land, of misschien wel heel Europa! De wereld ligt aan je voeten. Door het hebben van een fysieke winkel kun je zorgen voor veel klantcontact en klantenbinding. De combinatie zorgt voor een ijzersterk concept.

Plaats een reactie