Hoe je bezoekers langer op jouw blog kunt houden

bezoekers langer op je blog houden

Miljoenen websites zijn nu operationeel en het aantal blijft stijgen, wat betekent dat eigenaren van websites op zoek moeten gaan naar innovatieve manieren om hun lezerspubliek uit te breiden.

Veel mensen denken dat het ontwikkelen van een website een arbeidsintensief proces is. Het meest uitdagende aspect is echter om bezoekers naar uw website te blijven trekken. Bovendien is het behouden van een trouwe aanhang van kijkers net zo belangrijk als het aantrekken van nieuwe kijkers. De ware kracht van uw website wordt bepaald door deze frequente bezoekers.

Snel vooruit, je moet strategieën begrijpen en in praktijk brengen om websitebezoekers op jouw pagina te houden als je een optimale aanwezigheid op internet wilt hebben. Dus laten we je leren hoe je dat moet doen.

10 bewezen tactieken om ervoor te zorgen dat bezoekers langer naar uw website kijken

Laten we eens kijken naar een paar strategieën om bezoekers aan jouw website vast te houden.

Voordat je echter verder gaat, moet je ervoor zorgen dat u een kwaliteitswebhostingprovider hebt, zoals Verpex.com (*merk op dat de volgende link u naar een website in het Engels brengt). Zo’n organisatie garandeert dat je blog altijd up-and-running is, zodat bezoekers je inhoud 24/7 snel en efficiënt kunnen bereiken.

#1: Maak de belofte in je kop waar

Het is één ding om mensen op jouw koppen te laten klikken, maar als je wilt dat ze langer op uw website blijven, moet jouw inhoud relevant zijn voor de titel. Doe geen beloften in uw koppen die de inhoud niet kan waarmaken.

Als de inhoud de belofte niet waarmaakt, zal zelfs de klikwaardige titel van de meest getalenteerde copywriter het bedrijf niet helpen.

#2: Voeg gerelateerde berichten toe aan het artikel

Een uitstekende methode om mensen te verleiden om op jouw website te blijven en door te klikken naar de andere blogberichten, is door gerelateerde inhoud weer te geven.

Niet elke lezer zal volledig naar de conclusie van jouw blogs bladeren. Het verdient dus de voorkeur om gerelateerde inhoud in de blogberichten op te nemen. Verschillende widgets voor ‘gerelateerde berichten’ kunnen jou hierbij helpen.

#3: Voeg altijd interne links toe

Linken naar eerdere blogberichten die je hebt geschreven, staat bekend als interlinking. Het stelt lezers in staat om door jouw andere bloginhoud te bladeren, net zoals het weergeven van vergelijkbare onderwerpen.

Je kunt af en toe uw oudere blogberichten opnieuw bezoeken en links toevoegen naar relevante, recentere artikelen die je al hebt geschreven.

#4: Gebruik reclame

Adverteren is een fantastische strategie om het websiteverkeer te vergroten.

Je kunt een systeem ontwikkelen waarbij advertenties dienen als samenvatting van jouw website. Om de algehele situatie te verbeteren, neem je alle belangrijke componenten van de startpagina op in een specifieke poster of videoclip. Bovendien, als de inhoud van de website sterk genoeg is, zullen bepaalde platforms gebruikers betalen om deze te bekijken.

#5: Produceer eersteklas inhoud

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar als je geweldig materiaal op jouw website hebt, zal een lezer daar veel langer blijven dan een bericht te hebben dat alleen de moeite waard is om door te bladeren.

Bezoekers blijven langer op de site en klikken door naar aanvullende berichten als je gedetailleerde, informatieve stukken schrijft. Berichten die waarde toevoegen, zoals instructiehandleidingen, lijsten en artikelen met tips of geheimen, zijn uitstekende suggesties om lezers te boeien en hun aandacht vast te houden.

#6: Scheid jouw blog in categorieën

Het is voor lezers gemakkelijker om door de pagina te scrollen en de precieze informatie te ontdekken die ze willen lezen als je links naar de vele categorieën van uw blog op een prominente locatie plaatst, zoals het hoofdmenu en de zijbalk. Ze zijn beide zichtbaar voor bezoekers, waardoor ze de perfecte plek zijn voor een blogcategorielijst.

#7: Selecteer de juiste trefwoorden

De unieke woordgroepen of woorden die trefwoorden worden genoemd, spelen een belangrijke rol om mensen naar de website te brengen en ze daar te houden. Effectief gebruik van zoekwoorden zal de algehele SEO-score van uw website verhogen .

Zorg ervoor dat de trefwoorden correct worden gebruikt en in de tekst worden opgenomen. Vermijd bovendien het gebruik van moeilijke of ongebruikelijke termen, omdat deze tegen je kunnen werken.

#8: Pagina’s sneller laden

Het verminderen van de tijd die nodig is om de site te laden, is een van de belangrijkste stappen om bezoekers langer op jouw site te houden. Hoe goed het materiaal ook is, het zal de organisatie niet helpen als de klanten niet wachten tot het is geladen.

Conversies kunnen met 7% dalen met zelfs een vertraging van 1 seconde in de responstijd van de pagina. Je verliest waarschijnlijk geld als u paginasnelheid niet serieus neemt.

#9: Gebruik sociale media

Sociale media helpen zonder twijfel bij het opbouwen van solide openbare verbindingen. Er gaat niets boven het delen van materiaal van uw website op social media platforms zoals Facebook, Instagram, Twitter, etc. Je profiteert van meer views en traffic naar jouw websites. Het kan ook nuttig zijn om sociale media-accounts te volgen en influencers in je berichten te taggen.

#10: Identificeer uw doelmarkt

Voordat je zeker bent van je doelgroep, kun je niet succesvol zijn. Zorg ervoor dat je aan de verwachtingen van de kijkers voldoet . Probeer meer blogs te schrijven over een onderwerp waarvan je denkt dat het meer aandacht krijgt. Hierdoor kun je minder tijd en moeite besteden aan het genereren van veel verkeer naar de website. Nodig bovendien reacties van het publiek uit op het blogartikel zelf. Hoe beter je je publiek begrijpt; hoe krachtiger uw methoden zullen zijn.

Laatste gedachten

De website moet worden geoptimaliseerd voor relevantie, en het toevoegen van een eenvoudige, voor de hand liggende CTAs kan daarbij helpen. Bovendien is het van cruciaal belang om een solide interne verbindingsstructuur te hebben, wat betekent dat het eenvoudig moet zijn om op uw website te zoeken. Bezoekers moeten gemakkelijk door de site kunnen navigeren, die ook moet zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten om mensen op de website te houden.

Het opnemen van alle strategieën die ik heb uitgelegd, kan je helpen bij het behouden van de huidige bezoekers en het bereiken van nieuwe. Houd er rekening mee dat elke afzonderlijke strategie even belangrijk is en probeer zoveel mogelijk te gebruiken, zo niet allemaal.