Bestellingen versturen als webshop

bestellingen versturen als webshop

Yes, je hebt een bestelling binnen voor jouw webshop! In Nederland zetten webshops samen in Q3 2018 meer dan 400 miljoen euro omzet om. Regelmatig maak je dan een bestelling in orde voor jouw klant, maar bestellingen versturen als webshop blijft een spannende aangelegenheid. Natuurlijk wil je dat jouw klant haar product of producten op tijd ontvangt, dus tijd om aan de slag te gaan. De eerste stap die je zet is het kiezen van de juiste bezorgservice die sowieso goed om gaat met jouw pakketje tegen de juiste prijs. Pakketten versturen doe je regelmatig, dus het is een belangrijke keuze om te maken.

Hier let je op bij de keuze voor de juiste koerier

Om de juiste koerier te selecteren is het belangrijk om een aantal zaken op een rij te hebben staan. Te beginnen met wat je wilt versturen. Gaat het om een bestand of document, een pakketje of zelfs een pallet aan producten? De volgende stap is waar het pakketje naar toe verstuurd mag worden. Blijft het binnen Nederland, of lever je binnen Europa of zelfs wereldwijd? Dit is een belangrijk gegeven voor de koerier.

De derde keuze die je moet maken is hoe snel je jouw pakketje geleverd wilt hebben. Morgen, overmorgen, volgende week of heb je hier geen voorkeur in? Voor een klant is het altijd fijn om het pakket zo snel mogelijk in huis te hebben, dus houd hierbij rekening met jouw keuze. Pakketten versturen doe je het liefst zo snel mogelijk.

Wat altijd handig om bij de hand te hebben is de afmetingen van jouw pakket. Zo kan de koerier inschatten hoeveel ruimte het in beslag neemt, het beter inplannen en kost het je mogelijk minder.

Mijn pakket is ingepland, wat nu?

Het meest spannende moment is geweest: jouw pakket is ingepland en wordt al snel aan de koerier meegegeven. Nu is het tijd om jouw pakket verder in orde te maken. Verzamel de spullen voor in het pakket, of het nu kleding is of elektronica: alles kan! Als het eenmaal veilig verpakt is, vergeet dan niet om het pakket te voorzien van de gegevens van de klant. Voor- en achternaam, straatnaam en huisnummer, postcode en woonplaats zijn hiervoor vereisten. Bij het plaatsen van de bestelling heb je deze gegevens van de klant gekregen. Bestellingen versturen als webshop is onmogelijk zonder deze gegevens. Controleer verder altijd of je vanuit de koerier iets op het pakket moet plakken voor de verzendkosten.

Geef het pakket hierna mee aan de koerier en dan is het klaar. Tijd voor een kopje thee (of natuurlijk de volgende pakketjes) en af te wachten tot jouw klant het pakket heeft ontvangen.

Let's stay in touch

We Love Webshops is altijd op zoek naar nieuwe webshops, trends, producten en samenwerkingen. Heb je een leuke tip of ben je in het bezit van een leuke webshop? Stuur ons je bericht (info@welovewebshops.nl) of maak gebruik van de contactpagina.

Veel shop plezier!

Volg ons!

Mis geen korting, trends en webshop tips en ontvang de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van WeLoveWebshops.nl